wtorek, 13 sierpnia 2013

Laminowanie włosów żelatyną.

Witam, dzisiaj tak jak zapowiadałam - domowe laminowanie włosów żelatyną
Hit czy kit?

Na czym to polega? 
Zabieg ten, polega na pokryciu włosów rozpuszczoną żelatyną spożywczą z dodatkiem dowolnej odżywki do włosów.

Jak działa? 
A no w teorii ma to nawilżyć włosy, domknąć ich łuski, wygładzić, nabłyszczyć i dostarczyć protein.

Jak zrobić?
Jedną łyżkę żelatyny rozpuszczamy w 3 łyżkach gorącej wody i dodajemy jedna niepełną łyżkę odżwyki do włosów. Na włosach trzymamy ok 45 minut i spłukujemy dokładnie zimna wodą, aby już całkiem domknąć łuski włosa.

No dobrze, tyle w teorii. Przejdźmy do praktyki ;-) 

            
  
Bardzo dużo włosomaniaczek zachwycało się laminowaniem włosów. Więc, a co by się nie skusić! :D 
Lecz niestety, u mnie za pierwszym razem okazało się katastrofą...

Zmyć, szybko zmyłam z włosów żelatynę i w sumie bez problemów, lecz one dopiero się zaczęły. Miałam straszne trudności w ich rozczesaniu. O matko... Aż mi włosy wyrywało :(
Włosy były strasznie sztywne i zbierały się w strąki. Musiałam je wysuszyć suszarką (chłodnym nawiewem) inaczej nie dałoby rady. :-|
Włosy po wyschnięciu wyglądały tragicznie: końcówki przesuszone i napuszone. Na całej długości, wystawały mi włoski.
Trzeba było zastosować serum silikonowe inaczej bym ludzi straszyła :D
Tak wyglądały zaraz po wysuszeniu i przeczesaniu. Włosy żyją własnym życiem. 
Co najmniej jakbym dostała piorunem :D

Laminowanie dziś okazało się dla mnie kitem. Lecz nie mówię, że nigdy już nie spróbuję. 
Na chwilę obecną raczej się wstrzymam, za to chętnie wrócę do silnie nawilżającej maseczki z żółtkiem jajka. ;-)

A jak u Was dziewczyny laminowanie włosów? 
Zachwycił Was efekt czy wręcz odwrotnie?

Aleksandra

6 komentarzy :

  1. Najwyraźniej za dużo protein dla nich, miałam podobny efekt, nawet gorszy;p trochę zajęło mi wrócenie do ,,normalności'' ale dałam radę;)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie też był taki efekt ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie pierwszy raz z żelatyną też nie był udany ale po drugim popadłam w zachwyt :D Może twoje włosy były już przeproteinowane? ;)
    +obserwuję

    OdpowiedzUsuń
  4. więcej o tym warto poczytać tutaj http://modafon.pl/1165-slyszeliscie-o-laminowaniu-wlosow-zelatyna.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Uhuh, czyli chyba przeproteinowanie :(
    U mnie z kolei nie doczekałam się żadnych efektów. Ani nie było dramatu ani spektakularnych zaskoczeń, ot włosy jak zawsze.

    Swoją drogą kiedyś też miałam problem z takimi odstającymi na długości włoskami i jakbyś chciała wypróbować to polecam płukankę octową zakwaszającą lub jakąś maskę, mnie pomogło i może u Ciebie się sprawdzi? :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie próbowałam i jakoś mnie to nie kusi :)
    Radi

    OdpowiedzUsuń